Tými sa podvodníci snažia získať dôveru seniorov, dostať sa do ich príbytkov, lokalizovať miesto ich úspor a v nepozorovanej chvíli od nich podvodne vylákať alebo ich okradnúť o celoživotné úspory.
Podvodníci najčastejšie kontaktujú seniorov telefonicky, predstavujú sa ako ich príbuzní alebo známi (napr. vnuk, syn, brat) a súrne žiadajú požičať peniaze na rôzne účely (napr. kúpa auta, nehnuteľnosti). Taktiež sa predstavujú ako lekári a oznámia seniorom, že ich príbuzný spôsobil vážnu dopravnú nehodu, leží v nemocnici, nemôže komunikovať, lebo si pri nehode odhryzol jazyk a súrne potrebuje peniaze na vyplatenie škody, ošetrenie a neoznámenie prípadu polícii. Vyskytujú sa aj prípady, kedy sa páchatelia predstavujú v telefóne ako pracovníci elektrární, plynární alebo vodární (zneužívajúc situáciu pri odpise spotreby elektrickej energie, vody alebo plynu).
Pri týchto telefonických podvodoch páchatelia seniorov vždy dôrazne žiadajú, aby nikoho z príbuzných nekontaktovali, s nikým túto záležitosť nepreberali a striktne dodržiavali ich pokyny, pričom úmyselne volajú viackrát za sebou, aby seniorom znemožnili preveriť uvádzané skutočnosti a kontaktovať svojich príbuzných alebo iné osoby, ktorým dôverujú. Pre peniaze páchatelia chodia osobne k seniorom alebo ich žiadajú, aby peniaze vložili na účty v banke. Ponúkaný tovar páchatelia prinesú seniorom priamo do ich príbytkov.
Podvodníci ďalej seniorov môžu kontaktovať osobne a to priamo v ich príbytkoch s ponukou rôznych služieb (napr. nákup potravín, kontrola vody, plynu alebo elektriny, rôzne opravy a pod.) alebo ponukou predaja (napr. liekov na ochranu pred koronavírusom a podporu imunitného systému, vlnených prikrývok, hrncov, nožov...).
V tejto súvislosti Policajný zbor odporúča, či vyzýva občanov, najmä seniorov: